ÅRSMØDE I FDF HVIDOVRE
FDF Hvidovres årsmøde er kredsens øverste forsamling, hvor bestyrelse og kredsledelse aflægger beretning og fremlægger regnskab for det forgangne år og der vælges medlemmer til bestyrelsen.
HVORFOR SKAL JEG KOMME:
HVOR OG HVORNÅR
FDF Huset, Biblioteksvej 60 D onsdag den 26. april 2022 kl. 18:30 til ca. kl. 19:00
VALG
Hvert år vælges halvdelen af bestyrelsen for 2 år.
Hvis man sammenligner FDF Hvidovre med fodbold, ligger FDF Hvidovre med i øverste halvdel af Superligaen – blandt de 10 største kredse. Det er vi stolte af og ydmyge overfor, og håber at kunne opretholde denne flotte placering.
Det kommer imidlertid ikke af sig selv – det kræver dygtige og engagerede ledere, men også et bagland – et stort bagland med tidligere ledere, men bestemt også en engageret forældrekreds. Det er vores håb der er forældre der vil stille sig til rådighed og være med til at fastholde FDF Hvidovre som et solidt og velfungerende tilbud til børn og unge i Hvidovre. Det er vores ambition at give medlemmerne et ståsted at møde verden fra. Et tilbud hvor vi gennem leg og udfordringer giver børn og unge oplevelser og aktiviteter hvor relationer og fællesskab er bærende værdier.
Hvis nogen ønsker at høre mere om arbejdet i bestyrelsen er I velkomne til at kontakte formanden Bo Grøn-Iversen på telefon 2218 5444 eller mail bo@bogron.dk .
Vi håber at mange vil bruge ½ time på at høre lidt om det vi lægger i at være medlem i FDF Hvidovre.
På forhåbentligt gensyn
Bo Grøn-Iversen
Formand
Dagsorden:
På valg er:
Bo Grøn-Iversen (villig til genvalg)
Jesper Hjelm (villig til genvalg)
Jesper Bjerg (villig til genvalg)
Christian Andersen Greisik (villig til genvalg)
Valg af 1-2 suppleanter
Nuværende suppleant: Lotte Østergaard
På valg er:
Mogens Vikjær – Villig til genvalg
Kære forældre, leder og andre med tilknytning til FDF Hvidovre
Næstefter utallige gode oplevelser og aktiviteter der giver børn og unge et godt sted at møde verden fra har FDF Hvidovre i over 40 år haft stor succes med at sælge juletræer.
Glæder du dig også til at det bliver jul om lidt…. Vi er igen i år med til at skabe den gode stemning og starter juletræsskoven op ved SuperBrugsen på hjørnet af Brostykkevej og Ketilstorp Alle.
Vi har brug for din hjælp.
Vores oplevelse er at det er sjovt at sælge juletræerne, dels fordi det bidrager til julestemningen og fordi de fleste kunder kommer og er i godt humør.
Det bedste du kan gøre, er at finde en du har lyst til at tage nogle timer sammen med og give besked til Juletræsnisserne ved FDF Huset de kommende 4 onsdage tilmelde dig på APP-vagt (LINK) eller sende besked til Brian Adamsen på kredsleder@fdfhvidovre.dk ring/sms til 5372 1642. Du kan også bare melde dig – så sørger vi for at finde en makker.
Hvis du ikke kan finde 2 timer, kan du ”nøjes” med at købe dit eget træ (og få naboen, familien, kolleger til at gøre det samme).
Hvorfor?
FDF’s Juletræssalg er en vigtig institution for kredsen. Den tjener flere formål. Det vigtigste er at vi tjener en god skilling til kredsens arbejde der er med til at sikre at vi kan fastholde et kontingent der gør det muligt for alle at gå til FDF.
Derudover er det vigtigt at vi er en synlig forening i Hvidovre – og her er FDFs Juletræssalg en vigtig brik.
Endelig understøtter det at vi står sammen om Juletræssalget vores ønske om at skabe et forpligtende fællesskab – et fællesskab hvor alle bidrager og deltager i det relationsbærende fællesskab.
Hvad går opgaven ud på?
Dem der åbner:
Låser op – stiller træer frem – sælger efterhånden som der kommer kunder og tager løbende nye træer frem
Dem der sælger:
Sælger efterhånden som der kommer kunder og tager løbende nye træer frem
Dem der lukker:
Sælger efterhånden som der kommer kunder og tager løbende nye træer frem. Stiller træer ind slukker lys og låser.
Vi glæder og til at høre fra dig
Kære alle - Forældre, ledere, ejendomsudvalg og bestyrelse
Aktive dage er tilbage. Målet er som altid at give Ingeborg en hånd, så vi kan holde en god standard.
Målet er denne gang at få taget den gamle klatrevæg ned og sætte en ny op.
Vi har pladerne klar og en god plan for at få lavet den ny klatrevæg.
Der er også rigelig plads til, at vi samler flere dejligt aktive til andre opgaver. Hvor mange og hvordan afhænger af jeres tilmeldinger, vejret, listen af gode ting samt dine ønsker.
Hvornår: Fra fredag 21. oktober ankomst fra kl. 16.00 og
aftensmad kl. 19.00 til søndag 23. oktober, hvor der senest
sluttes med aftensmad kl. 18.
Traditionen tro så har FDF Hvidovre salgsdagen i genbrugshallen den første lørdag i oktober. I år er det den 1. oktober
Vi håber at du har mulighed for at hjælpe i år da vi får brug for alle hænder.
Hvis du kan deltage kan registre dig på arrangementet på nemtilmeld her: https://fdfhvidovre.nemtilmeld.dk/137/
Nyt fra Bestyrelsen
Kære medlemmer og forældre
I nedenstående kan I læse om
Onsdag den 7. september afholdt FDF Hvidovre Årsmøde.
Her blev aflagt beretning og regnskab samt valgt bestyrelse.
Valg af bestyrelse
Der var genvalg til:
Max Løwe som kasserer
Dorte (forældre)
Martin Lewinsky (formand for samråd og medlem af folkeoplysningsudvalg)
Brian Nielsen (leder og udlejningsansvarlig for Ingeborg)
Herudover sidder
Bo Grøn-Iversen (formand)
Christian Greisik (forældre)
Jesper Hjelm Østergaard (forældre, musikant)
Jesper Bjerg (forældre og lejr-bygnings-ansvarlig på Ingeborg)
Brian Adamsen (leder og kredsleder)
Oliver Danielsen (assistent og senior)
Lisbeth Munk Madsen (præst og udpeget af Risbjerg Menighedsråd)
Nyheder, gode priser og clif-hanger
Der var stor tilfredshed med den forgangne sæson – beretningen og regnskab kan læses nedenfor.
Der var også både ros men også en stor opfordring til forældre om at give en hånd. Det kan være til møder eller ture men i særdeleshed til vores indtægtsgivende aktiviteter der er Genbrugshal og Juletræssalg. En stor opfordring til at følge med når vi kalder på hjælp. Det er vores pengegivende aktiviteter der giver os mulighed for at lave fede aktiviteter til en skarp pris. Husk på at ledere er 100% frivillige og også betaler både kontingent og deltagerbetaling for at deltage på weekender og sommerlejre.
Vi vil i bestyrelsen i den kommende tid arbejde med at gøre det lettere at gi’ en hånd.
En lille clif-hanger – der arbejdes lige nu på at arrangere en tur til Færøerne for væbnere og opefter som sommerlejr i 2024. Vi håber vi får held til det og så skal I nok høre meget mere om det.
Hvis nogen er nysgerrige på hvad vi laver eller hvordan man kan give en hånd, er I altid velkomne til at ringe eller skrive til kredsleder Brian Adamsen eller formand Bo Grøn-Iversen.
Rigtig god FDF-sæson 2022-23 til alle
Bo, formand
Bestyrelsens beretning
Bestyrelsens beretning 2021 / 2022
2021-2022 blev igen en sæson, der ligner et alm driftsår i FDF Hvidovre. Et år fyldt med FDF-oplevelser for store og små. Normalt siger beretningen 200 timers ugemøder, 500 timers weekendture og 3 ugers sommerlejr, og denne sæson vi kigger tilbage på, ligger godt i tråd med dette.
Til trods for Corona ligger vores medlemsantal stort set uændret i forhold til båre før, under og efter Corona, på ca. 200 medlemmer, et super flot tal. Dette tal er kun muligt grundet de mange timer, som lederne hver uge bruger på planlægning, indkøb, forberedelse, arbejdsweekender på Ingeborg og i FDF Huset og meget, meget andet. Så en stor tak til alle aktive ledere for denne indsats.
Men også en tak der de familier og pårørende der byder ind med hjælp til kørsel, genbrugshal, juletræssalg, tante på lejrene, hjælp til at stå post til møderne og generelt de ting vi beder jer forældre at hjælpe med til.
At inddrage forældre og pårørende er en indsats som FDF Hvidovre vil arbejde med og gøre mere brug af, da dette aflaster de aktive ledere og hjælper til i hverdagen og lejre.
I løbet af sommeren blev der afholdt ikke mindre end 2 forskellige lejre. Puslinge, tumlinge og pilte udnyttede de skønne rammer på Ingeborg i Kristi Himmelfartsferien, da det var den løsning hvor flest ledere kunne deltage i forhold til den traditionsrige første uge af sommerferien. Vi var i alt ca. 70 personer og havde nogle skønne dage på Ingeborg. Den lidt kortere lejr skyldtes, at rigtig mange af kredsens ledere gerne ville deltage på Landslejren på Sletten ved Silkeborg, som var udskudt et år fra 2021 til 2022. Her deltog næste 60 af kredsens medlemmer + nogle forældre på landslejren, nogle på familielejren, nogle som medarbejder og ca. 50 tilknyttet kredspladsen. Alt i alt en fantastisk oplevelse og god lejr.
Udover ugemøder, vil vi have et stort fokus på fællesskabet på tværs af klasserne. Små FDF’ere kan lære meget af at være sammen med de større og se, hvad en opvækst i FDF kan bringe med sig af oplevelser og færdigheder. Samtidig får de større FDF’ere en lille introduktion til rollen som assistenter og senere hen ledergerningen.
2022 har også budt på valg til kredsledelsen, hvor Brian Adamsen valgte at genopstille som enkeltperson, og der var ingen andre kandidater, så han er efterfølgende godkendt af bestyrelsen for en 2-årig periode.
I efteråret 2022 implementeres et helt nyt medlemskartotek i FDF på landsplan, hvilket i FDF Hvidovre er spændt på. Det skulle kunne håndtere på indmeldelse, kontingent mm. og forhåbentlig bidrager til at gøre tingene lettere for både medlemmer og administration (ledere & kasserer).
På vores lejr Ingeborg har vi investeret ca. kr. 500.000, - på tårnet, hvilket var et tiltag der skulle laves, men hvor vi desværre ikke fik medhold i en klage på beklædningen fra opførelsen. Men nu har 2 af siderne fået ny beklædning, og et kommende projekt er at udskifte gavlen med nye klatreplader og greb, så tårnet bliver helt up to date.
En stor tak til ISÆR lederne for at levere en kæmpe indsats som er med til at give børn og unge et ståsted at møde verden fra. Men også tak til ALLE der bidrager til kredsens ve og vel.
Bo Grøn-Iversen
formand
Kære forældre - Her kan I hjælpe
FDF er indbegrebet af dansk foreningskultur. Foreningen er det, du selv er med til at gøre den til. Jo flere ressourcer der byder sig til, jo mere spændende og mangfoldigt bliver det, vi kan tilbyde medlemmerne.
FDF er noget af det billigste man kan gå til – og det skal det være. Men hvis vi ved fælles hjælp tjener lidt ved siden af – så skal vi nok få råd til de sjove-skøre-spændende aktiviteter.
Tante på weekendtur eller sommerlejr
Lederne i FDF elsker at lave sjove aktiviteter med børnene. Vi bliver derfor ekstra glade, når vi kan få hjælp i køkkenet, imens vi er af sted. Som tante står man for madlavningen og oprydningen efter måltiderne. Det er samtidig en god mulighed for at få et lille indblik i hverdagen på lejren og dele en masse enestående oplevelser med sit barn.
Aktive dage på Ingeborg
Efter den årlige Ingeborgdag, som altid afholdes Kristi
Himmelfartsdag, inviterer FDF Hvidovres Ejendomsudvalg til Aktive dage på Ingeborg. Her sørger vi ved fælles hjælp for at vedligeholde og forny rammerne på Ingeborg, så vi til hver en tid kan give vores medlemmer uforglemmelige oplevelser med hjem i rygsækken.
Genbrugshal
Fra starten af september overtager FDF Hvidovre opgaven med
klargøring af genbrugshallen på Høvedstensvej. I løbet af september skal der hentes ting på genbrugspladsen, så der er klar til vores salgsdag den første lørdag i oktober. Vi har derfor brug for hjælp i løbet af september til afhentning af effekter, samt den første lørdag i oktober på selve salgsdagen.
Juletræssalg
Midt i december starter juletræssalget ved SuperBrugsen på
Brostykkevej. Her har ledere, forældre og børn mulighed for at
sprede julestemning i resten af Hvidovre, imens vi tjener en god
sum penge til vores aktiviteter.
FDF Hvidovre Årsmøde
Kære forældre og medlemmer over 15 år
På næste onsdag den 7. september afholder vi årsmøde i FDF Hvidovre kl. 18:30-19:00
Det er her du kan høre lidt mere om hvad vi laver, høre om hvor vigtigt det er at have en god kontakt til jer som forældre og hvordan I kan gøre en kæmpe forskel på nogle helt banale ting for FDF.
Indkaldelse som vi også sender til alle medlemmer pr. mail kan du se her
Vi håber at se rigtig mange og giver en kop kaffe og en småkage.
På gensyn
Bo Grøn-Iversen, formand
Tid til kontingent
Kære alle,
Så er der sendt en mail rundt om kontingent for 1. halvår 2021. Har du ikke fået mailen så skriv gerne til kartotek@fdfhvidovre.dk så vi kan finde ud af hvor det er gået galt.
Som sædvanlig er det 400 kr. til MP 52622 eller Nykredit 8117-0002703453 – husk navn på overførslen.
Mange hilsner
Kassereren
Folkekirkens Nødhjælp
Kære alle forældre i FDF Hvidovre.
I den kommende uge er FDF med til Folkekirkens Nødhjælps årlige sogneindsamling. Normalt foregår den jo fysisk som en klassisk indsamling, men i år bliver den virtuel ligesom sidste år. Og Her kan vi andre kan også være med og gøre en kæmpe stor forskel for verdens fattigste.
Derfor har vi lavet en indsamling for FDF Hvidovre: Tryk her!
Juletiden er her
Kære alle forældre i FDF Hvidovre.
Julen står for døren og det har været et svært og meget mærkelig år for alle.
FDF har i over 50 år solgt juletræer og haft det som en vigtig indtægtskilde til vores arbejde. Vi får normalt et overskud på mellem 30.000 og 50.000.
2020 er ingen undtagelse - og vi regner med jer. Det er tidligere medlemmer/venner, forældre og ledere der år efter år med en frivillig indsats gør at man kan tjene på at sælge juletræer.
Vi har ikke rigtigt kunnet møde jer uden for FDF Huset i år - så I vil i løbet af den kommende uge blive ringet op af en leder eller en fra bestyrelsen for at aftale hvornår det kunne passe at du kunne hjælpe 2, 3, 4 timer. Hvis du allerede ved hvornår det vil være bedst er du meget velkommen til at ringe, maile eller SMS'e til Oliver Lewinsky på 31228654 / lewinsky@live.dk
Skriv dig op som sægler her!
Vi sælger fra lørdag den 12. december og helt frem til Jul. I weekender sælger vi fra kl. 9 - 19 og på hverdage fra kl. 14-19. Du vil ikke komme til at stå alene og der sendes en fin sælgerbesked ud inden vi går i gang.
Udover at give et par timer er det også godt og vigtigt hvis I gør reklame for vores juletræssalg. ALT overskud går til kredsens arbejde.
Covid-19 retningslinjer
Hver onsdag har vi rigtig mange forbi FDF huset og derfor har vi nogle retningslinjer vi bliver nødt til at overholde.
- Vi anbefaler, at man aflevere og henter sine børn ved lågen til FDF huset
- Har du eller en i husstanden symptomer, skal i blive hjemme fra FDF indtil i har en negativ test og efterfølgende symptomfri
- Er du i karantæne, isolation eller hjemsendt, skal man ikke komme til FDF før man har en negativ test og efterfølgende er symptomfri
- Er en fra husstanden blevet testet men ikke har fået svar, skal man blive hjemme fra FDF
FDF Hvidovre Årsmøde
Det er tid til årsmødet, se indbydelsen her under. Vi håber mange vil bruge en 1⁄2 time på at høre på hvad vi lægger i det at være medlem i FDF i Hvidovre.
Link til Årsmøde indbydelsen
Seniorvæbner/Senior Sommerlejr UGE 29
LINK til sommerlejr-deltagerbrev